ماه صفر سال 1438 قمری

سه شنبه 95/8/11 مصادف با آغاز ماه صفر دومین ماه قمری است؛
ماهی که به نحوست ( نَحس بودن ) معروف است .
ماه صفر که بنا به روایتی ، روز اول آن روز واردشدن کاروان اسرای
کربلا به شام است و حوادث تلخ دیگری از جمله شهادت دختر 3 ساله امام
حسین (ع) ، رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) در روز 28 این ماه واقع
شده و پایان ماه نیز مصادف با شهادت هشتمین پیشوای شیعیان امام
رضا (ع) می باشد.
چرا ماه صفر را صفر نامیده اند ؟
در نامگذاری این ماه، دو وجه ذکر کرده اند :
1- از « صُفْرَة ( زردی) » گرفته شده؛ زیرا زمان انتخاب نام، مقارن فصل
پاییز و زردی برگ درختان بوده است .
2- از « صِفْر ( خالی ) » گرفته شده؛ زیرا مردم پس از پایان ماههای حرام ،
رهسپار جنگ می شدند و شهرها خالی می شد . این ماه، معروف به
شومی و بدشُگونی است .
از پیامبر اکرم (ص) درباره ماه صفر، چنین نقل شده است :
هر کس خبر تمام شدن این ماه را به من دهد، بشارت بهشت
را به او میدهم .
این وبلاگ صرفا به اعضای روستای ابره در (توابع شهرستان تفرش) تعلق داردو به هیچ شخص یا ارگان دولتی خاص (دهیار وشورا ....) تعلق ندارد و هدف اصلی اطلاع رسانی به هموطنان میباشد لطفا مطالب خود را به پست الکترونیکی زیر بفرستید